Etiopscy chrześcijanie wybrali śmierć zamiast przyjęcia islamu – Raymond Ibrahim

Około dwa miesiące po tym jak Państwo Islamskie (IS) opublikowało film, przedstawiający jego członków dokonujących mordu na 21 koptyjskich chrześcijanach w Libii, w niedzielę, 19 kwietnia, islamska dżihadska organizacja opublikowała kolejne wideo, przedstawiające następnych chrześcijan, będących masakrowanych w Libii, tym razem za niepłacenie dżizji – haraczu żądanego od „Ludów Księgi”, przypisanego przez Koran 9:29.

Na 29-minutowym wideo, opublikowanym przez al-Furqan, skrzydło mediów Państwa Islamskiego, pojawiają się dwie sceny.

Pierwsza scena przedstawia grupę etiopskich chrześcijan ubranych na czarno, na kolanach, z rękami związanymi za plecami. Zamaskowani członkowie Państwa Islamskiego stoją za Etiopczykami z karabinami wycelowanymi w ich głowy. Według tego wideo, scena ta ma miejsce w mieście Fazzan. Chrześcijańscy jeńcy są nazywani „Czcicielami krzyża należącymi do wrogiego Kościoła Etiopskiego.”

Druga scena pokazuje więcej etiopskich chrześcijan, ubranych w pomarańczowe uniformy i stojących na wybrzeżu Barqa, tego samego regionu, gdzie wcześniej ścięto głowy 21 egipskim chrześcijanom, za ich odmowę przejścia na islam.

Wśród innych scen jest ta, gdy narrator odwołuje się do fatwy średniowiecznego [muzułmańskiego] prawnika Ibn Tajmijja, który ogłosił wszystkich chrześcijan „niewiernymi”. Następnie Abu Malik ibn Ans al-Nashwan, najwyraźniej jeden z liderów grupy, mówi, że „postępowanie Państwa Islamskiego wobec chrześcijan pod ich autorytetem odbywa się według szariatu Allacha [prawa islamskiego]. Dżizja [trybut] nakładana jest na tych, którzy podporządkują się, a wojna z tymi, którzy się opierają.”

Ostatnia scena przedstawia egzekucję chrześcijan w Fazzan, którzy zostają rozstrzelani w tył głowy, oraz chrześcijan w Barqa, z których wszyscy zostali ścięci.

Prawdopodobne jest to, że przyczyną dla której owi chrześcijanie „sprzeciwili się” zapłacenia dżizji jest to, że nie mieli oni pieniędzy – chrześcijańscy migranci w Libii, czy to z Egiptu czy Etiopii, są zazwyczaj tak samo biedni, jakimi tutaj przybyli.

I odrzucili oni jedyną pozostałą opcję, wybierając którą, w zgodzie z islamskim prawem, mogliby oni oszczędzić własne życie – wyrzekając się chrześcijańskiej Trójcy i nawracając się na islam.

Narrator kontynuował mówiąc, że Państwo Islamskie „zaprosiło” chrześcijan z Raqqa, Syrii, do przyjęcia islamu, ale oni nie zgodzili się na to. Więc Państwo Islamskie zażądało od nich zapłaty dżizji, na co oni przystali i pozwolono im żyć. Dalej następuje scena przedstawiającą chrześcijan z Raqqa, którzy – jak twierdzi ten film – mówią o tym, jak bardzo „spokojne” jest życie w Państwie Islamskim, i że kalifat nie zmusza ich do niczego z wyjątkiem płacenia dżizji.

Niezależnie czy zostało to wyreżyserowane czy nie – przesłanki przemawiają raczej za tym pierwszym – owi rzekomo „zadowoleni” chrześcijanie są mało reprezentatywni dla przeważającej większości chrześcijan na terenach zajętych przez Państwo Islamskie.

W lecie 2014 roku, Państwo Islamskie wydało oświadczenie w sprawie mniejszości chrześcijańskich, mówiąc: „Oferujemy im trzy możliwości: islam; umowę dhimmi – odnoszącą się do płacenia dżizji; jeżeli odrzucą to, nie pozostanie im nic więcej tylko miecz.”

Kilka godzin po ogłoszeniu tego ultimatum, dżihadyści zaczęli malować literę „n” na chrześcijańskich domach w Mosulu – w języku arabskim chrześcijanie są znani jako „Nasara” lub „Nazarejczycy” – wydzielając ich na rzeź, która miała nadejść, co spowodowało masowy exodus chrześcijan z tego regionu. Wielu starszych i niepełnosprawnych irackich chrześcijan, którzy nie byli w stanie zapłacić dżizji ani dołączyć do exodusu, zdecydowało się przejść na islam.

W jednym przypadku, trzech członków Państwa Islamskiego wpadło do domu rodziny chrześcijańskiej, domagając się zapłaty dżizji. Gdy ojciec domu błagał ich o litość, gdyż nie mieli oni pieniędzy, intruzi zgwałcił na jego oczach jego żonę i córkę. Mężczyzna ten do tego stopnia to przeżył, że podobno po tym popełnił samobójstwo.

To nowe wideo z egzekucji Etiopczyków pokazuje inne sceny i miasta znajdujące się pod jurysdykcją Państwa Islamskiego, w tym zdjęcia kościołów z Niniwy i Mosulu, które zostały celowo zniszczone, gdyż chrześcijanie tam mieszkający nie zapłacili – lub nie byli wstanie zapłacić – dżizji.

W pewnym momencie ten sam zamaskowany narrator pojawia się mówiąc o „bitwie między prawdą i kłamstwem” – co jest odniesieniem do dychotomicznego światopoglądu islamu, który z pewnością nie zapoczątkowało ISIS (Islamskie Państwo Iraku i Lewantu – przyp. tłum.) Na przykład, podczas wywiadu przeprowadzonego dekadę temu, gdy zapytany o status Osamy bin Ladena i mułły Omara, przywódca Al-Kaidy Ajman az-Zawahiri odpowiedział:

Dżihad na ścieżce Allacha jest ważniejszy niż jakakolwiek osoba lub organizacja. Jest to walka między Prawdą a Fałszem, dopóki Allach Wszechmogący odziedziczy ziemię i tych, którzy na niej mieszkają. Mułła Muhammad Omar i Szejk Osama bin Laden – niech Allach chroni ich od wszelkiego zła – są tylko dwoma żołnierzami islamu na drodze dżihadu, podczas, gdy walka między Prawdą [islamem] i Fałszem [nie-islamem] wykracza poza czas (The Al Qaeda Reader, s. 182).

To stwierdzenie najlepiej oddaje to dlaczego rzeź chrześcijan i innych „niewiernych” będzie trwała nadal, niezależnie od tego, czy dżihadem nazwiemy „Al-Kaidę”, „Państwo Islamskie”, „Boko Haram”, „Al Shabaab,” lub „Samotnego Wilka”. Przywódcy dżihadu, ideolodzy, sułtani, emirowie, kalifowie, a nawet sam prorok islamu, pojawiali się i znikali przez prawie 1400 lat, ale dżihad nadal szaleje.

I jeżeli zachodni czytelnicy ogólnie, i chrześcijanie w szczególności, myślą, że to dzieje się gdzieś „tam daleko”, to ten sam narrator, mówiąc do Zachodu, powiedział również – tuż przed tym, gdy zostały pokazane zmasakrowane i pozbawione głów ciała etiopskich chrześcijan – że „wy nie zaznacie spokoju, nawet w swoich snach, dopóki nie przyjmiecie islamu”.

Źródło: Christians Accept Execution Rather Than Islam by Raymond Ibrahim on April 19, 2015

 Opracował: Natan P.

8 thoughts on “Etiopscy chrześcijanie wybrali śmierć zamiast przyjęcia islamu – Raymond Ibrahim”

  1. Kto przebywa w pieczy Najwyższego
    i w cieniu Wszechmocnego mieszka,
    2 mówi do Pana: “Ucieczko moja i Twierdzo,
    mój Boże, któremu ufam”.
    3 Bo On sam cię wyzwoli
    z sideł myśliwego
    i od zgubnego słowa.
    4 Okryje cię swymi piórami
    i schronisz się pod Jego skrzydła:
    Jego wierność to puklerz i tarcza.
    5 W nocy nie ulękniesz się strachu
    ani za dnia – lecącej strzały,
    6 ani zarazy, co idzie w mroku,
    ni moru, co niszczy w południe.
    7 Choć tysiąc padnie u twego boku,
    a dziesięć tysięcy po twojej prawicy:
    ciebie to nie spotka.
    8 Ty ujrzysz na własne oczy:
    będziesz widział odpłatę daną grzesznikom.
    9 Albowiem Pan jest twoją ucieczką,
    jako obrońcę wziąłeś sobie Najwyższego.
    10 Niedola nie przystąpi do ciebie,
    a cios nie spotka twojego namiotu,
    11 bo swoim aniołom dał rozkaz o tobie,
    aby cię strzegli na wszystkich twych drogach.
    12 Na rękach będą cię nosili,
    abyś nie uraził swej stopy o kamień.
    13 Będziesz stąpał po wężach i żmijach,
    a lwa i smoka będziesz mógł podeptać.
    14 Ja go wybawię, bo przylgnął do Mnie;
    osłonię go, bo uznał moje imię.
    15 Będzie Mnie wzywał, a Ja go wysłucham
    i będę z nim w utrapieniu,
    wyzwolę go i sławą obdarzę.
    16 Nasycę go długim życiem
    i ukażę mu moje zbawienie.

    1. AMEN.
      Każdy ,kto mnie wyzna przed ludźmi,
      tego i Syn Człowieczy wyzna przed aniołami Bożymi.
      Kto zaś zaprze się mnie przed ludźmi,
      tego i Ja się zaprę przed aniołami Bożymi. Ew Św. Łukasza 12, 8 – 9
      O znakach zbliżania się końca świata O znakach zbliżania się końca świata
      24:3 A gdy siedział na Górze Oliwnej,
      przystąpili do niego uczniowie na
      osobności, mówiąc: Powiedz nam,
      kiedy się to stanie i jaki będzie znak
      twego przyjścia i końca świata?
      24:4 A Jezus odpowiadając, rzekł im:
      Baczcie, żeby was kto nie zwiódł.
      24:5 Albowiem wielu przyjdzie w imieniu
      moim, mówiąc: Jam jest Chrystus,
      i wielu zwiodą.
      24:6 Potem usłyszycie o wojnach i
      wieści wojenne. Baczcie, abyście się nie
      trwożyli, bo musi się to stać, ale to
      jeszcze nie koniec.
      24:7 Powstanie bowiem naród przeciwko
      narodowi i królestwo przeciwko
      królestwu, i będzie głód, i mór,
      a miejscami trzęsienia ziemi.
      24:8 Ale to wszystko dopiero początek
      boleści.
      24:9 Wtedy wydawać was będą na
      udrękę i zabijać was będą, i wszystkie
      narody pałać będą nienawiścią do was
      dla imienia mego.
      24:10 I wówczas wielu się zgorszy
      i nawzajem wydawać się będą, i
      nawzajem nienawidzić.
      24:11 I powstanie wielu fałszywych
      proroków, i zwiodą wielu.
      24:12 A ponieważ bezprawie się
      rozmnoży, przeto miłość wielu oziębnie.
      24:13 A kto wytrwa do końca, ten
      będzie zbawiony. Ew Św. Mateusza 24, 1 – 13

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *